Nya nappar


En vanlig syn hemma hos en småbarnsfamilj.

Dottern fick lite nya nappar idag då vi var och handlade. Hon var så duktig, jag sa åt henne "då får du hålla i asken (med nappar) hela tiden så vi inte tappar bort dem" och hon höll i dem ut från affären, hela resan hem i bilen och bar dem från parkeringen och ända upp till lägenheten, väl hemma så skulle hon visa sin docka vilka fina nya nappar hon hade fått, gullungen!

Så när vi sen kom hem och skulle koka de nya napparna så passade jag på att samla ihop och koka några av de andra napparna, samt rensa ut de som var gamla och hade bitmärken. Har bestämt mig för att spara de riktgt fina napparna och göra ett "konstverk" i dotterns rum sen, såg nån som hade satt i napparna i en såndär ganska tjock ram från ikea, det tycket jag var smart! Det ska jag också göra! Kan bli fint, en liten påminnelse om vilken viktig roll nappen spelar i dotterns liv. I början var jag envis och försökte få henne att börja använda napp, efter 3 månader av att vara hennes mänskliga napp så lyckades jag äntligen få henne att börja ta nappen! Så ja, dottern var 3 månader innan hon accepterade nappen, men sedan dess så älskar hon sina nappar. Och än har jag inga planer på av avvänja henne vid det, eftersom man inte ska försöka få barn att sluta med anpp då de går igenom sina utvecklingsperioder, samt om det sker stora förändringar runt barnet, vilket det innom en snart framtid kommer att göra ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0