Pippi hela dagen

I går var det en riktig Pippi Långstrump-dag. Det började med att dottern ville lyssna på "Här kommmer pippi Långstrump"-sången på repeat på stereon medans vi gjorde morgonbestyren. Filmerna från CDON hade kommit så jag och dotttern gjorde oss klara för att gå och hämta ut paketet, dottern visste hela tiden att det var pippi vi skulle gå och hämta :-) och på vägen hem satt hon i vagnen och höll hela tiden i paketet :-) Hemma sen så fick hon titta på pippi-filmen och hon glömde helt bort att hon skulle sova middag. Så vid 16-17 tiden var hon så tröttt, tog nappen och klättrade upp i mitt knä för att somna, men då gjorde jag allt för att hålla henne vaken annnars hade hon ju inte somnat på kvällen och jag är bra trött efter maraton-nattningar på 2 timmar varje kväll. Så sambon fick skynda sig hem efter jobbet så vi kunde äta middag, sen blev det dusch, pyjamas och tandborstning för dottern och sen tog det nog bara 10-15 minuter innan hon somnade i sängen (med sin pippidocka i handen). Så från 18.45-22.00 sov hon, sen vaknade hon av en mardröm och det var omöjligt att få henne att somna om, så hon fick komma upp till oss en stund tills vi gick och la oss. Helt otroligt vad mycket tid jag fick över! kl 20.00 satt jag vid datorn och beställlde smyckematerial, den tiden då jag annars alltid sitter/ligger inne i sovrummet och säger "lägg dig ner igen..", "nu ska du sova" osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0