Inskolning på dagis

I dag var det andra dagen av inskolningen (om man räknar med inskolningssamtalet igår)
Vi kom dit vid 14:20, jag fick väcka dottern innan så när vi kom dit var hon nyvaken och mammig. Hon klängde bra länge på mig, sen vågade hon sig ner på golvet, men då det kom andra barn blev hon mammig igen. Men så upptäckte hon att det fanns duplo-lego! Och så lekte hon med det tillsammas med en av fröknarna, och då kunde jag flytta mig lite längre bort och sätta mig i bakgrunden. Sen kom hon igång och lekte, matade dockorna och provade bilar m.m. kl 15:40 åkte vi därifrån, dottern hade absolut ingen lust att gå hem! Så utanför dagis så fick hon ett utbrott och bara skrek och sparkade då jag skulle sätta in henne i bilen. Men jag körde napp-tricket och det funkade. Men hon skrek till och från under bilresan hem. Hemma så körde jag igång med att städa, och dottern fick sitta med i matstolen och så ställde jag min netbook på en pall bredvid och surfade in på youtube så dottern kunde kolla lite på barnprogram. Men övertrött, gnällig och lite ledsen har hon varit sedan vi kom hem från dagis. Men nu sover hon sen nästan en timme tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0