Onsdag

Då var vi hemkomna från ännu en dag på dagis, idag gick det också bra och vi pratade därför om att prova att "lämna" 5-10 minuter imorrn. Efter dagis så åkte jag och handlade lite snabbt och så åkte vi hem. Då jag parkerat bilen och skulle plocka ur dottern så upptäckte jag attt hon somnat! hihi nån var visst trött efter dagis! Så nu ligger hon i hallen och sover :-)

Det blir lunch sen när hon vaknar i stället. Då jag skullle låsa upp dörren så satte jag ner henne och kassarna i trapphuset, och hon vaknade inte ens av det! Så våran dottern som i vanliga falll är väldigt lättväckt vaknade inte ens! Så hon måste vara riktigt trött, så jag låter henne sova i overallen i hallen så får hon äte då hon vaknar i stället.

Jag har ju prenumererat ju på ganska många tidningar, men nu har jag sagt upp min prenumeration på "föräldrar och barn" just för att spara pengar, och för attt jag tycker denna tidning mer passar då man har en liten bebis. Så nu prenumererar jag "bara" på "Mama" och "Vi föräldrar", samt "Family living" som jag fått i present av mina föräldrar.

Men idag var jag bara tvungen att köpa "Föräldrar & barn" just därför att det skulle vara en stor special om att köpa hus!

I går satt vi sedan dotttern somnat och försökte fylla i lånelöfte-ansökan på nätet, men det var så mycket konstigt som vi inte kunde fylla i och om man inte fylllde i det så kunde man inte komma vidare. Och vi vill ju veta hur mycket vi kan få i lån, men man ska uppge en summa, men det är svår för oss attt veta om vi ska ansöka om 2.7, 2.4, 2, 1.5 osv.... Så dörför gick sambon in idag och försökte förklara våran situation så vi ska boka in ett möte där man i stället kan få sitta ner med en människa och förklara och diskutera. Vi kände oss helt knäckta igår efter attt ha försökt fylla i och boka via nätet (vilket banken ville attt vi skulle göra), så det var rikitgt dålig stämning här hemma. Och så ska det ju inte behöva vara, det ska ju vara kul attt köpa hus!

Nu kurrar min mage, undrar om jag ska börja göra i ordning lunch nu och så får dotttern komma då hon vaknar...
Köpte mer matvete idag samt bulgur:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0