Barnfientligt samhälle?


Jag har just läst denna artikel i "Vi föräldrar" och jag tycker faktiskt att samhället börjar bli mer och mer barnfientligt! Jag upplever att folk suckar åt en då man kommer med barnvagn, folk tränger sig före och ingen släpper förbi en om man kör barnvagn. Jag har i princip helt slutat åka kommunalt sedan jag fick barn, just för att tåg och buss är så obarnvänligt. Jag upplever inte att andra människor visar lika mycket hänsyn som jag gör gentemot andra. Tycker det är synd att inte barn är välkomna överallt, jag har slutat göra vissa saker och besöka vissa platser just på gund av detta. Alla har inte den möjligheten att ha någon som kan passa ens barn, alla har inte en mormor och morfar som bor nära som kan ställa upp med kort varsel. Ska jag göra något så får min dotter följa med mig, så har det varit ända sedan hon föddes. Sen hör det ju till saken också att man vill umgås så mycket som möjligt med de man älskar. Och väldigt många föräldrar vill ha sina barn nära. Som de står i artikeln så tycker en del oinsatta människor att barn som skriker är "ouppfostrade" och att föräldrarna inte "har pli2 på sina ungar. Men som en i artikeln säger så är dagens föräldrar mer insatta och mer barnorienterade och LYSSNAR på sina barn. Och det är ju trist att detta ska uppfattas som att man har ouppfostrade barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0