Jesper Juul bok

När jag nyss betalade min prenumeration av "Vi föräldrar" så fick jag erbjudandet att köpa Jesper Juuls "Föräldrarcoachning" till kraftigt rebatterat pris, vilket jag såklart nappade på!

Är helt betagen av hans böcker (haha nu låter jag som en sektmedlem!) men jag känner igen mig i hans teorier i hur jag vill "uppfostra" min dotter och hur jag vill bemöta henne. Jag känner känner att hans åsikter överrensstämmer med mina egna, gillar hans beskrivning av att man ska möta barn med respekt och inte utöva auktoritär makt över sina barn, utan prata med dem och förklarar och lita på att ens barns förmåga, samt bekräfta barns känslor och visa på att ens känslor aldrig kan vara fel. Dessa är åsikter som jag delar med Jesper Juul, därför tycker jag hans böcker är så fantastiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0