Fredag

kl 5 i morse väckte dottern mig, "jag döööör om jag måste kliva upp nu!" tänkte jag, men lyckades få henne att somna om och klockan 7.50 satte hon sig upp i sängen och klättrade ner på golvet och skulle öppna dörren. Då var det bara att palla sig ur sängen och gå och fixa frukost. När jag lyckats få upp ögonen så jag kunde läsa tidningen så såg jag att Team sportia skulle ha öppningserbjudande i den nya gallerian, bland annat vinteroveraller från "North bend" för 299:- (ordinarie 699:-) så jag planerade in en tripp till stan, men alla som har barn vet vilket projekt det är att klä på en 1½åring och sig själv, och samtidigt som man klär på sig så ska man passa på en sjövild 1½ åring som klättrar upp på bord och stolar och river ur saker ur lådor. Lägg sedan till att vi bor på 3:e våningen UTAN HISS! Så då kan ni föreställa er hur det är att släpa en vagn och barn upp och ner, inte helt utan att man blir svettig och får ont i ryggen kan jag lova. Efter att dottern hade ätit lunch så begav vi oss ner på stan (ingen mening att åka ner på stan innan lunch för då somnar hon i bilen på vägen ner och hon sover alltid efter lunch, och så ska man släpa med sig lunch och sen hittat nåt ställe där man kan sätta sig för att äta lunch och så måste man köpa nåt själv för att få sitta ner, så nej vi käkade lunchen hemma) Puh! Efter detta projekt som det är at ta sig ner på stan så parkerade vi och jag satte ner dotter i vagnen, såg till så alla sakerna var med, tog hissen ner från parkeringshuset och så styrde vi stegen mot nyöppnade gallerian. Fy så varmt och kvavt det var där inne!! Och så mycket folk och trångt!! Blää! Och ingen overall i storlek 86 fick jag tag i heller, när vi kom dit kl 12.30 fanns bara storlek 110 kvar... Suck! Folk hade hängt på låset för att köpa overall fick jag höra av butikspersonalen, har folk inget annat för sig undrar jag!? Det var ju ändå barnoveraller som de sålde, och har man barn har man ju inte sådär jättemycket tid och det är ju ett helt projekt att ta sig ner på stan. Men det är klart föräldrarna hade kanske skickat nån annan typ mor-föräldrarna att köpa åt dem, den möjligheten har dock inte jag. Vill jag ha nåt får jag ju fixa det själv, helt själv. Så nu återstår bara att invänta och hoppas att Lindex snart skickat ut rabattkuponger så att jag slipper betala 699:- i fullpris för deras röda "Fix" overall.

Känns som jag inte sovit på år och dar, fast jag går på nån sorts övertrötthets-energi, för nu skrattar jag åt allt. Doobidoo var grymt kul ikväll, tyckte i alla fall en övertrött-jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0