Bakat

I dag bakade vi muffins jag och dottern. Först gjorde vi efter ett recept jag hittade i "Vi föräldrar".
Goda och nyttiga banan-mellanmålsmuffins åt dottern!

Mellismuffins
  • 2 mogna bananer
  • 1 dl naturell yoghurt (jag hade ingen hemma så jag tog vanlig fil)
  • 1 ägg
  • ½ dl flytande margarin
  • 1 ½ tsk bakpulver
  • 1 ½ dl havregryn
  • 2 dl vetemjöl
250 grader i ca 8-10 minuter.
  1. Mosa 1 ½ banan (spara den andra halvan till dekoration)
  2. Blanda bakpulver, havregryn, vetemjöl.
  3. Klicka ut i muffinsformar.
  4. Skär resterande banan i skivor och tryck ner en skiva på toppen på alla muffins.
Sen gjorde vi även chokladmuffins!


Nu när dottern har somnat så ska jag unna mig en muffins och en kopp te och försöka återhämta mig efter dagen och allt jobbigt som har varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0