Lek-dejt

I går var vi på en lek-dejt hemma hos en småbarnsfamilj som har en son som är jämngammal med våran dotter. Riktigt trevlig eftermiddag blev det då barnen kom bra överrens och lekte bra ihop. Tror att alla vi vuxna blev positivt överraskade av hur bra det gick! Dom var så söta ihop! Stod och tittade ut genom fönstret och pekade på "pippi" (=skatorna utanför). Sen tittade de på en tecknad film och det blev en liten kram där i soffan :-) Sen lyckades våran busunge till dotter dra omkull sin nyfunna kompis så han landade på rumpan och så tog hon hans napp och spran iväg med den ut i hallen. Framemot middagsdags så åkte vi hem (tiden gick fort!) och inte plockade vi undan alla utspridda leksaker efter oss, skäms lite över detta för jag är ganska övertygad om att det var våran dotter som stökade ner mest. När vi skulle gå ut till bilen så vinkade gullungarna åt varandra jättemycket, först i dörren och sedan genom fönstret. Dottern hade verkligen ingen lust att åka hem, hon började nästan gråta och vi fick muta henne med majskrokar och mobiltelefon för att få henne att sitta still så vi kunde spänna fast henne i bilstolen.

En liten present köpte vi med oss till dotterns nya kompis, en bok med nicke nyfiken blev det.
Och på samma ställe så hittade jag den här boken åt dottern:

Som jag nämt tidigare här så har hon av nån anledning blivit galen i "Hello Kitty" och jag har fått ge med mig lite, så länge det inte blir Hello Kitty på allt så är jag nöjd :-) Men denna bok tyckte jag var söt, och dottern blev jätteglad då hon fick den!

Jag impulshandlade mig en tidning igår, man fick med filmer "Allt för min syster" som jag har velat se länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0