Ellos beställning

Nu har jag beställt lite saker från Ellos!

Blev en sån här klänning åt mig
som jag ska ha på julen:

199:- Ellos

Till tänkte jag ha röda strumpbyxor, om det inte känns för mycket.
De röda rosorna passar ju perfekt ihop med de röda rosorna på den klänning som jag köpt på Lindex-rean som dottern ska ha!


79:- på Lindex rean
Under blir det röd-randig body samt röda strumpbyxor.
Förra året hade dottern en snarlik klänning, även den från Baby folklore by Lindex:

Så otroligt fina klänningar med folklore inspirerande detaljer.

Har bestämt att dottern ska få en docka och en docksäng i julklapp. Vi köpte så mycket duplo i Ullared som vi ska spara till jul, så nåt mer behöver vi inte köpa åt henne, och med tanke på vilket paket-berg hon fick förra julen så lär hon ju inte vara sysslolös denna julen heller :-p

Jag har i alla fall bestämt mig för att köpa docksäng på ikea:


149:- Ikea
Längd: 52 cm
Bredd: 36 cm
Höjd: 30 cm


Tycker denna är stilren och inte en massa plottrig rosa plast, utan en rejäl unisex-docksäng. Gillar när leksaksmöbler ser ut som miniatyrer av "riktiga" möbler. Ett tag funderade jag på att måla den vit för att den ska passa in i hennes framtida rum, men nu tror jag att jag struntar i det. Sen kan det vara skoj att sy sängkläder till docksängen längre fram. Så en sån här blir det!

Vad gäller docka så vill jag få tag i en babydocka som passar en 1½-2 åring, alltså inte en massa fineser såsom att den kan prata eller kissa osv. Utan bara en helt vanlig babydocka. Har sökt med ljus och lykta på nätet och nog skrivit in alla tänkbara sökord på google, och vad jag kom fram till är att "Chou chou" verkar vara fina dockor med bra kvalité och till bra priser.

Så nu har jag beställt en sån här docka från Ellos:

Sen blev det lite annat beställt från Ellos också:

25% rabatt på hela beställningen är inte helt fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0