Dagens shopping m.m

I dag åkte jag och dottern iväg på en shoppingrunda. Jag hade fått för mig att hon skulle somna i bilen på väg dit, men hon höll sig vaken och somnade inte heller i vagnen sedan. Vilket ledde till en övertrött liten tjej som minsann inte skulle åka vagn utan bli buren av mamma. Men efter nån timme eller 2 så kom jag på den geniala idén att gå ut till bilen med kassarna och lämna av dem i bilen, och DÅ somnade dottern i vagnen! Så jag kunde gå i lugn och ro och titta på saker. Började med att gå in på "Din sko" för att prova ett par snygga skor jag sett tidigare under dagen. Provade och köpte dem! Har tänkt att jag ska ha dem på bröllopet, bild på dem kommer sen! Jag köpte även en chanelliknande väska inne på Lindex för 149:- som jag ska ha på bröllopet.


Övrig shopping:

Massa pyjamaser till dottern samt en solhatt. Jag hade bara plockat för mig 2 st 2-pack pyjamaser då jag kom till kassan, men hon i kassan sa att det var "Tag 3 betrala för 2" så då fick jag gå tillbaka och leta upp ett tredje par, vilket inte var svårt. Hittade även ett 2-pack som var nedsatt pris på. Köpte i storleken 86/92, så det lär dröja innan dottern växer i dem. Men jag köpte även ett 2-pack i storlek 74/80 som hon kan ha nu.


Jag unnade mig 3 nya nagellack inne på kicks. Ett rosaaktigt, ett ljusgrönt och ett beige (som verkar vara väldigt populär färg just nu)


Unnade mig även lite nya tidningar!


Sen hittade jag en hel tidning om The Sims, så den var jag ju bara tvungen att ha! Trots att det är den dyraste tidning jag någonsinn köpt, kostade 69:-

Då jag kom hem igen så drog jag igång med att storstäda, vilket verkligen behövdes! Har inte städat riktigt på säkert 2 månader, utan bara underhållsdammsugit och såklart städat badrummet minst 1 gång i veckan. Men nu dammade jag av alla ytor och torkade alla golven. Mitt i altihopa ringer min farbror (min pappas yngsta bror) och berättar att han och min farmor och farfar gärna vill komma hit då jag fyller år, jag blev jätteglad! Å det ska bli så roligt att träffa dem! Vi ses kanske 1 gång per år i vanliga fall, men nu ska de komma hit! Passar ju bra också att jag får lite mer sällskap eftersom sambon min åker bort på soft airgun-tävling just den helgen jag fyller år (14 maj). Tänk att man ska fylla 28 !!?? Vad hände där?! Jag fyllde ju nyss 26...eller?!

Nä nu är det dags att förflytta sig till soffan för "Desperate housevifes"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0