Trött dag

I går var sambon min på 30 årsfest, men eftersom vi inte har något social nätverk här så kunde vi inte få tag i nån barnvakt så jag stannade hemma med dottern. När vi hade skutsat sambon igår kväll vid 19-tiden så somnade dottern i bilen och jag fick bära henne från parkeringen och upp i lägenheten, la henne på golvet och försökte få av overallen, allt gick superbra men då jag försökte få av fleecebyxorna hon hade under overallen utanpå pyjamasen så vaknade hon. Försökte ändå snabbt att få henne att somna om och tände inga lampor. Men förgäves, hon var vaken! Så jag fixade gröt åt henne och sen var det tandborstning och nattning. Efter drygt 1 timme sov hon, jag hamnade vid datorn och kom inte därifrån på 2 timmar, sen la jag mig i sängen och läste en bok och sen skulle jag somna. Just när jag skulle till att somna så vaknade dottern och fick flytta upp till min säng. I morse vaknade dottern runt 8:30, och hela rummet snurrade. Men vad har man för val? Det är bara till att palla sig upp, däckade i soffan och vi kollade på julkalendern, men då disneydax började kände jag att jag verkligen inte orkade mera, behövde bara sova, nuuu!!! Så jag gjorde nåt jag aldrig brukar göra, jag väckte sambon och sa att han fick ta över så jag åtminstonde skulle få sova en timme till. Strax efter 10 pallade jag mig upp ur sängen, men allt snurrade fortfarande och jag var tvungen att kräkas. Mådde pyton mest hela förmiddagen, och genomled den i väntan på att dottern skulle sova middag, då passade jag också på att sova, nästan 2 timmar blev det! Gud sån lyx! Det gjorde verkligen stor skillnad! Då vi vaknade strax före 15-tiden så duschade jag och så fixade jag fika och så satte vi oss i soffan jag och dottern och tittade på pippi långstrump. "Pippi", "Pippi", "Pippi" sa hon och stod och pekade på skåpet där vi har filmer. Så vi myste sen stund i soffan med pepparkakor och lussekatter och tittade på pippi. Men alla som har en nästan 2 åring vet hur länge de orkar sitta stilla och titta på nåt, nästan 15 minuter tror jag dottern satt stilla där i soffan med mig, hihi!

Kände mig helt färdig idag, har känt av detta länge och jag antar att det var kroppens sätt att säga i från, att nu har det gått för långt. Min sömn blir så upphackad i småbitar, även fast jag inget minns på morgonen så blir jag väckt av minsta lilla ljud så jag vaknar till några gånger varje natt. Så man kan säga att jag inte sovit en hel natt eller fått kliva upp då jag själv vaknat på ca 2 år. Jag har troligtvis sveriges mörkaste ringar under ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0