Sy-junta

Idag har jag sytt!

Började med att sy ett örngott till dotterns säng, har haft pippi tyget i många år men inte kommit på vad jag skulle sy av det.

Örngottet tyckte jag blev riktigt fint, är faktiskt nöjd med det. Har aldrig tidigare sytt örngott, men det var inte alls svårt. Så här såg det ut med kudde i:


Sen tog jag äntligen tag i att sy barnvagnsdynan!
Tyget är från ikea 49:-/meter.

Inte helt perfekt, men inte så tokig ändå för att vara sydd av en nybörjare.
Jag sydde i bred resår som man ska kunna trä över ryggstödet på barnvagnen för att dynan ska sitta på plats. Sen gjorde jag även hål för bältet, riktigt pillrigt var det, kanske inte jättesnyggt men det fyller sin funktion.
Provade dynan i Briovagnen, eftersom jag hade den hemma då jag även passat på att vårstäda den idag.


Jag har ju tänkt att jag ska ha dynan i Emmaljungavagnen, men eftersom brion var uppe så fick den agera mannekäng. Fast nu blev jag sugen på att sy en dynan även till Brion. Men då tänker jag göra en tunnare med bara ett lager fleece istället för 2. Måste även göra dynan kortare än den jag gjorde idag om den ska passa i Brion. Men kan kanske vara kul att ha en lite somrigare dyna i den också, och färgerna skär sig ju inte mot det röda heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0