I dag

Dagen började kl 7, kliva upp, duscha, äta frukost, byta x antal blöjor för att sedan bege sig till bvc. Underbara bvc där man har så många minnen, är det bara jag som vill stanna i bebis-bubblan för evigt? Jag vill sitta i väntrummet på bvc med liten bebis, eller ännu hellre; vara på bb och sakta vagga fram som en anka (de klassiska bb-gångstilen som alla nyförlösta mammor har) i korridoren rullandes på "plastbaljan" som ens nyfödda bebis ligger i. Men i alla fall, vi hade tid hos bvc idag för vägning, mätning, läkarbesök och vaccination. Vaccinationen sköt vi upp till en senare tid eftersom dottern varit förkyld och fortfarande har snuva kvar. Men läkarbesöket var en riktig besvikelse! Vilken usel barnläkare, den sämsta jag träffat på. Han passade inte alls att jobba med barn, pratade inte ens med dottern och knappt med mig heller, utan mummlade bara nåt ohörbart och fumlade runt med sina instument, lyssnade lite med stetoskopet och lyste lite i ögonen med en lampa, det verkade mest som om han inte riktigt visste vad han gjorde. Sen ville han snabbt ha oss därifrån så kan kunde ta nästa patient, han sa hejdå åt oss innan vi ens hade hunnit ut ur rummet! Jag hann inte fråga våran bvc-sköterska de frågor som jag hade, enbart det om nattskräck och vad man kan göra åt det. Nä fy ska man jobba med barn så kan man inte bara köra på såhär! Man kan inte tvinga sig på en 1 åring, utan jobbar man med små barn måste man gå varsamt fram och berätta vad man gör för att inte skrämma barnet. Dotter grinade och bara sträckte armarna mot mig. Fy, den läkaren vill vi inte ha igen!

Efter detta trista bvc besök, som gjorde mig irriterad, så gick vi in på ica och handlade lite bröd, fil och barnmat. Blev även en tidning till mig. Så nu sitter jag (trött!) och bläddrar i senaste numret av Amelia.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0